19 grudnia 2011

Warheim Fantasy Skirmish - nowa edycja i konkurs!

Swego czasu na łamach Hakostwa opublikowaliśmy wywiad ze znanym pewnie wielu z Was Quidamcorvusem (QC), twórcą systemu Warheim Fantasy Skirmish (WFS). Od daty przeprowadzenia tego wywiadu QC bynajmniej nie próżnował, a wręcz przeciwnie: aktywnie, intensywnie i twórczo rozwijał swój autorski system, nie oszczędzając ani na zasadach, ani na bogatej oprawie fluffowej, ani też na "materialno-namacalnym" aspekcie gry, jakim są figurki i makiety. O jego bieżących projektach związanych z WFS można zawsze poczytać na jego blogu; ja natomiast pozwolę sobie dzisiaj na przedstawienie dwóch ważnych dla WFS newsów.

Po pierwsze - choć to wiadomość mająca już prawie 3 tygodnie, jednakże istota, zwłaszcza w kontekście wiadomości drugiej, najświeższej - QC opublikował już 14-stą edycję podręcznika i oto, co sam o niej pisze:

Jako, że zakończyłem prace nad 14 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish postanowiłem przedstawić nieco szerzej zawartość książki.

Warheim Fantasy Skirmish:
Czym jest Warheim Fantasy Skirmish?
To gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla 2 i więcej graczy, osadzona w świecie Warhammera. Mechanikę WFS stanowią zasady Mordheim, zaktualizowane o reguły pochodzące z 7 i 8 ed. Warhammera Fantasy Battle, popularne i przetestowane 'zasady domowe' oraz smaczki (jak Karty Zadań Specjalnych) pochodzące z innych systemów. Stąd zresztą nazwa gry stanowiąca połączenie Warhammera i Mordheim.

W porównaniu z Mordheim przeniosłem czas akcji Warheim Fantasy Skirmish o nieco ponad 500 lat do przodu i osadziłem grę na terenach północnych prowincji Imperium, które zniszczone zostały w trakcie Burzy Chaosu.

W trakcie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim Fantasy Skirmish podzieliłem na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich osad, pośród leśnych ostępów czy na imperialnych gościńcach).

Podręcznik:
Kompletny podręcznik Warheim Fantasy Skirmish składa się z 27 rozdziałów i liczy 726 wypełnionych fluffem stron.

Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.

Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.

Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.

Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.

To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.

Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych.

Dalsze informacje, wraz z linkami do podręcznika, dostępne są pod oryginalną notką na blogu QC.

Po drugie - i to jest wiadomość z ostatniej chwili - QC organizuje konkurs związany z WFS z okazji zbliżającej się rocznicy forum Azylium. Zapraszam do przeczytania obwieszczenia:

5 komentarzy:

  1. Dzięki za ogłoszenie :) Wszystkich chętnych zapraszam do konkursu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkąd powiesiłem konkursowe info, na stronie klubowej, obserwuje wzmożony ruch odwiedzających. Fajnie jeśli się to przełoży na udział w konkursie i uda się dokooptować nowych graczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, trzech chętnych to pewne nagrody ;)

    Zresztą, Azylianci mogą przykład dać - jakieś niepomalowane bandy chyba macie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamy ale wolimy pomalować sami, przynajmniej ja. Nie wiem ile mi to zajmie czasu ale wychodzę z założenia, że większa jest frajda z gry bandą pomalowaną własnoręcznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe, pewnie tak ;) Tak czy inaczej zapraszam do konkursu.

    OdpowiedzUsuń