22 marca 2013

Z cyklu "Makiety z SDK" - wysoka wieża

Tę makietę chyba znają wszyscy, którzy bywają na warszawskich turniejach Mordheim. To stara dobra wieża z kołchozu Leszcza i Telchara. Cholernie wysoka budowla, co zresztą widać po liczbie pięter. Niedawno jeszcze nie miała podstawki ani drabin, po których można by się na nią wspiąć. Była po prostu wysoką wieżą, dość grywalną, jeśli podstawiło się pod nią kilka drabin, ale od jakiegoś czasu mamy zwyczaj przyklejania drabin na stałe. To, co nie jest na stałe, to kładki (takie jak np. w poprzednim poście). Zmodyfikowałam też parę innych rzeczy, ale większość została jak w oryginale. To, co jest całkiem nowe, to oczywiście malowanie.

Ta wieża ma aż cztery piętra, więc było trochę do roboty. Ostatecznie zdecydowałam się na dwie normalne drabiny i jedną mniejszą + linę na całą wysokość wieży. Tym sposobem można się bez problemu dostać na każde piętro bez wspinania (liny i drabiny są traktowane jako open ground). Poza tym zrujnowałam ściany w kilku miejscach, by wieża nie wyglądała po prostu, jakby ktoś jej równo obciął jedną ścianę, bo tak wyglądała wcześniej. To druga budowla, która ma dachówki na odwrót, ale przy jej monumentalnej wysokości i obecnej grywalności to chyba nie jest wielki mankament ;) Co do malowania, to najpierw zwróciłam uwagę na to, by wieżę nieco wzmocnić - podstawką, piaskiem i wikolem (w przypadku dachu - wodą z wikolem). Same farby jednie rozjaśniły ponurą budowlę ;) Myślę, że dla wielu band, nie tylko strzeleckich, ta makieta okaże się bardzo przydatna. Zapraszam do obejrzenia :)


 

3 komentarze:

  1. Zaiste, imponująca budowla. Szkoda, że nie zrobiłaś zdjęcia z figsami dla pokazania skali.
    Nienawidzę kodów:/ Czwarty raz próbowac nie będę :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, mogłam zrobić zdjęcie z figsami. Ale dla zobrazowania skali - plakaty na dole są przyklejone tak, że znajdują się na wysokości oczu przeciętnego ludzkiego modelu. Czyli wieża jest naprawdę wysoka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy budynek.
    Podoba mi się to, że jest dostęp prawie z każdej strony.
    Sporo miejsca, drabiny, lina, świetne połączenie wyglądu z grywalnością.

    OdpowiedzUsuń