W Staromiejskim Domu Kultury nasza klubowa kampania "Border Town Burning" (taki suplement do "Mordheim", jakby ktoś jeszcze nie wiedział ;)) trwa w najlepsze. Wczoraj stuknęła nam 10. bitwa, a niektóre osoby mają już ponad połowę Punktów Kampanii z puli 40 niezbędnych do zakończenia wyprawy do Cathayu i okolic wygraną ;). Bieżące relacje z kampanii można śledzić na stronie internetowej klubu Dębowa Tarcza, bądź na forum Azylium,
Ja tymczasem przedstawiam, wykonany głównie na potrzeby klubowe (ale może komuś jeszcze się przyda), spis oficjalnych i półoficjalnych scenariuszy (wraz z krótkimi opisami), które w mojej opinii (po ewentualnych modyfikacjach, z reguły minimalnych) mogą się nadać jako uzupełnienie do BTB.
Sprawa jest o tyle istotna, że w podręczniku do BTB, spośród dość pokaźnej liczby scenariuszy, tj. 16, połowa to są scenariusze specjalne, możliwe do wyboru tylko po spełnieniu określonych warunków (i często są to scenariusze, które rozgrywa się wyłącznie raz). Pozostałe osiem scenariuszy może się natomiast po jakimś czasie powtarzać i zwyczajnie znudzić, zwłaszcza, że - jak to zwykle bywa - nie wszystkie są równie fajne. Wreszcie, przy drugiej kampanii BTB ogół graczy zaczyna się już rozglądać za urozmaiceniami. Jak dodamy do tego fakt, że w takiej kampanii może być szacunkowo tak ze 20-25 spotkań, to staje się jasne, że pulę scenariuszy naprawdę warto by poszerzyć.
W moim przeglądzie ograniczyłem się przede wszystkim do dwóch suplementów, konkretnie "Empire in Flames" oraz "Nemesis Crown" oraz do scenariuszy publikowanych kiedyś na łamach "Fanatic Magazine", a potem na stronie Specialist Games (w tym przede wszystkim w ciekawych, a obecnie niemal zapomnianych artykułach poświęconych opisom wybranych prowincji imperialnych). W tym miejscu warto zaznaczyć, że lwia część, jeżeli nie wszystkie materiały udostępnione niegdyś na stronie SG, a pochodzące z wspomnianego "Fanatic Magazine", można znaleźć na stronie Specialist Arms.
Pomimo faktu, iż w swoim spisie uwzględniłem wyłącznie scenariusze "pozamiejskie", warto mieć na uwadze, że wiele scenariuszy projektowanych ściśle pod stricte Mordheim można niewielkim nakładem pracy dostosować do realiów szeroko rozumianej "dziczy" i też użyć ich w np. BTB, czy EiF. Ale to już temat na oddzielny artykuł...
Poza listą krótkie opisy - może nawet zbyt lakoniczne, ale po szczegóły i tak warto zajrzeć do źródła, a wtedy wszystko już będzie jasne ;).
Ja tymczasem przedstawiam, wykonany głównie na potrzeby klubowe (ale może komuś jeszcze się przyda), spis oficjalnych i półoficjalnych scenariuszy (wraz z krótkimi opisami), które w mojej opinii (po ewentualnych modyfikacjach, z reguły minimalnych) mogą się nadać jako uzupełnienie do BTB.
Sprawa jest o tyle istotna, że w podręczniku do BTB, spośród dość pokaźnej liczby scenariuszy, tj. 16, połowa to są scenariusze specjalne, możliwe do wyboru tylko po spełnieniu określonych warunków (i często są to scenariusze, które rozgrywa się wyłącznie raz). Pozostałe osiem scenariuszy może się natomiast po jakimś czasie powtarzać i zwyczajnie znudzić, zwłaszcza, że - jak to zwykle bywa - nie wszystkie są równie fajne. Wreszcie, przy drugiej kampanii BTB ogół graczy zaczyna się już rozglądać za urozmaiceniami. Jak dodamy do tego fakt, że w takiej kampanii może być szacunkowo tak ze 20-25 spotkań, to staje się jasne, że pulę scenariuszy naprawdę warto by poszerzyć.
W moim przeglądzie ograniczyłem się przede wszystkim do dwóch suplementów, konkretnie "Empire in Flames" oraz "Nemesis Crown" oraz do scenariuszy publikowanych kiedyś na łamach "Fanatic Magazine", a potem na stronie Specialist Games (w tym przede wszystkim w ciekawych, a obecnie niemal zapomnianych artykułach poświęconych opisom wybranych prowincji imperialnych). W tym miejscu warto zaznaczyć, że lwia część, jeżeli nie wszystkie materiały udostępnione niegdyś na stronie SG, a pochodzące z wspomnianego "Fanatic Magazine", można znaleźć na stronie Specialist Arms.
Pomimo faktu, iż w swoim spisie uwzględniłem wyłącznie scenariusze "pozamiejskie", warto mieć na uwadze, że wiele scenariuszy projektowanych ściśle pod stricte Mordheim można niewielkim nakładem pracy dostosować do realiów szeroko rozumianej "dziczy" i też użyć ich w np. BTB, czy EiF. Ale to już temat na oddzielny artykuł...
Poza listą krótkie opisy - może nawet zbyt lakoniczne, ale po szczegóły i tak warto zajrzeć do źródła, a wtedy wszystko już będzie jasne ;).
Empire in Flames:
Dla wszystkich band:
- Bounty Hunting - bandyci bronią się w swojej kryjówce, a gracze ich wykurzają.
- Stagecoach Ambush - sztandarowy scenariusz EiF - jazda powozem, rajdy konnych, barykady i zasadzki.
- Lost In The Bogs - rozwałka na bagnach (jedna z band się zgubiła i zaczyna rozproszona).
- Thing In The Woods - mrok, zło i straszne stwory w lesie - wyrazisty scenariusz, charakterystyczny dla EiF.
- The Frenzied Mob - wściekli wieśniacy (w tym wypadku mogą być Cathayscy) atakują!
- The Ambush - jedna banda idzie drogą w lesie, druga na nią wyskakuje.
- The Raid - obrona wioski, wkurzeni wieśniacy i podpalanie chatek.
- The Beast Hunt - atak na złych w ich sanktuarium!
Nemesis Crown:
- Nightfall - zapada zmrok i lepiej czym prędzej ukryć się w wiosce... kto się pierwszy ukryje?
- Enter the Necromancer’s Tower - wieża złego nekromanty w środku dziczy - jak się okazuje, całkiem nieźle broniona.
- The Warmachine - opuszczony fort w lesie i strzelanie do siebie przy użyciu strzelby hochlandzkiej oraz... moździerza.
- The Lost Mines of Khrazi Drudd - właściwie mini-seria scenariuszy kopalnianych - wśród nich parę "standardów" z podstawki do Mordheim oraz scenariusz tytułowy, czyli w skrócie labirynt i potwory. Dobra alternatywa do wysłużonych "Horrors of the Underground" z BTB.
- The Flood Plain - powódź zalała dzicz (pływanie, łódki i tratwy w tle).
- The Shifting Paths - czyli jak łatwo zagubić się w (zaczarowanym) lesie.
- Fowl Play - łapanie wybuchowych gołębi. Wariactwo.
- The Wild Wood - głęboko w lesie żyją magiczne stworki. Jak wpłyną na walczących ze sobą graczy?
Opisy prowincji:
Averland:
Inne:
Averland:
- Blood on the Pasturelands - zadyma na pastwiskach z koniokradami w roli głównej.
- Through Black Fire Pass - sroga przeprawa przez słynną przełęcz - czy trzeba coś jeszcze dodawać?
- Upon the Eerie Downs - tajemnicza mgła w iście śmiercionośnym wydaniu.
- Battle for the Farm - nawalanka na farmie i wkurzeni farmerzy broniący domu. Na dokładkę podpalanie.
- Brigands in the Pasturelands - jedna banda poluje na brygantów w leśnych ostępach, a druga im pomaga.
- The Watchtower - atak na wieżę obserwacyjną - część obrońców wybrała się na spacer - czy zdążą powrócić na czas?
- River Watch - rzeka, wieża, most i nocny atak.
- Hunt the Heretic - łowca czarownic wynajął sobie bandę i ściga czarnoksiężnika (który wynajął drugą bandę, żeby nie było nudno).
- Protect Hornsby's Ferry - niziołki bronią promu na rzece. Nie brzmi odrobinę znajomo?
- Stop, thief! - czyli kiedy okradł Cię niziołek...
Inne:
(w nawiasach ewentualne nazwy artykułów z Fanatic Magazine, z których pochodzą scenariusze)
- The Recipe - znowu niziołki - tym razem trzeba im zabrać przepis na dobre żarcie. (The Ones That (almost) Got Away)
- The Boars - polowanie na dziki! (The Ones That (almost) Got Away)
- Wolf Hunt! - znowu polowanie - tym razem na wilki! (From Across The Steppes...)
- Spawn Hunting - scenariusz uniwersalny, jeżeli chodzi o scenerię - jak sama nazwa wskazuje, jest to polowanie na pomiot Chaosu.
- Camp Assault - atak na obozowisko przeciwnika.
- The Frenzied Mob - dodatkowe trzy scenariusze uzupełniające w stosunku do tego, co wydano w EiF, mające na celu jeszcze lepsze wykorzystanie świetnych figurek "Frenzied Mob" wydanych niegdyś przez GW.
- The Rescue - scenariusz uniwersalny - ratowanie schwytanego pobratymca.
- The Haunted Wreck - wrak statku na rzece... jak się szybko okazuje: zamieszkały.
To by było chyba na tyle ;). Jeżeli wypatrzę jeszcze jakieś scenariusze, które pominąłem, pewnikiem uzupełnię powyższą listę. Jeżeli ktoś ma jakieś propozycje uzupełnienia, piszcie śmiało.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz