22 lutego 2018

Runiczne podstawki krasnoludzkie

Parę dni temu zaprezentowałem Wam runiczną "pieczęć cylindryczną" (innymi słowy "Runic Roller Pin" ;)) produkcji Green Stuff World. Zapowiedziałem wtedy, że wkrótce pojawią się na "Hakostwie" pierwsze projekty zrealizowane z użyciem tego narzędzia. 

Jak zapowiedziałem, tak robię - przedstawiam Wam dzisiaj runiczne (okrągłe) podstawki krasnoludzkie przeznaczone do przygotowywanych przeze mnie brodaczy do LOTRa.

Co by zbytnio nie przynudzać, od razu przejdę do zdjęcia wszystkich 32 podstawek:


Sposób przygotowania banalnie prosty - okrągłe podstawki wysmarowałem klejem PVA i umieściłem na nich najpierw części wyschniętego, połamanego "odcisku" runicznego, jednego z tych prezentowanych w poście z recenzją pieczęci - konkretnie z tego:


...a następnie dodatkowo "opanierowałem" w piasku i ew. innych drobnych "posypkach".

W zasadzie to niemal wszystko... Później jeszcze, korzystając z "dremelki" z osadzonym małym wiertłem nawierciłem wszystkie podstawki, by wstawić w otwory piny umieszczone w nogach krasnoludów (wolę mieć pewność, że figurki będą się naprawdę dobrze trzymać podstawek), z kolei od spodu nakleiłem magnesy neodymowe, by zapewnić ewentualną możliwość umieszczania i noszenia figurek w "transporterach" typu "magnetycznego".

11 komentarzy:

  1. I super. Rolki niesamowicie przyśpieszają takie prace. Czekam na wersje pomalowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! A wersje pomalowane będą już wraz z figurkami :).

      Usuń
  2. Wyglądają imponująco. Teraz tylko zostało nanieść kolorki i będzie miód malina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory będą już - jak wspomniałem powyżej - wraz z figurkami :). Mam nadzieję, że już niedługo.

      Usuń
  3. Ja tu wyczuwam niezły wałek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, znałem kiedyś gracza o ksywie "Mistrz Wałków", ale to, czym się wsławił, nie miało bynajmniej nic wspólnego z umiejętnym toczeniem walców by GSW po powierzchni masy modelarskiej.

      Usuń
  4. Fajny efekt! No i na pewno tańszy niż kupowanie dedykowanych żywicznych podstawek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pomijając kwestię ceny, dochodzi jeszcze argument unikatowości każdej podstawki, nijako "losowo wygenerowanej" z piasku i odłamków "runicznego odcisku".

      Usuń
  5. Fajny efekt, przyznam się że trochę mnie zaskoczyłeś gdyż spodziewałem się podstawek z przylepiona masa rozwalcowana runami ;) . Ta prezentowana opcja tez daje radę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widzisz, do tematu można podejść na dwa różne sposoby 😉.

      Usuń