13 maja 2012

Mordheim - zaawansowane zasady kampanii (z mapą)

Jedną z moich pierwszych myśli po tym, gdy wiele lat temu zobaczyłem dość szczegółowy i wielce klimatyczny szkic mapy Mordheim, była chęć rozegrania kampanii, w której pełniłaby ona funkcję mapy taktycznej, a bandy graczy przemieszczałyby się po poszczególnych terytoriach Miasta Potępionych, w każdej jego części napotykając inne niebezpieczeństwa. Sporo jednak wody w rzece Stir musiało upłynąć, zanim ta wizja zaczęła nabierać realnych kształtów...

Po latach grania w mniej lub bardziej zwykłe typowe kampanie liniowe przyszedł moment, gdy - podczas narad i przygotowań do nowej kampanii Mordheim w Staromiejskim Domu Kultury - zaproponowałem rozgrywkę z użyciem mapy taktycznej, zobowiązując się przy tym do zebrania i przedstawienia przyszłym uczestnikom kampanii kompletu zasad potrzebnych do użycia w praktyce podzielonej na terytoria mapy.

Początkowo sądziłem, że zadanie będzie banalnie proste, polegające głównie na tym, by przejrzeć i wybrać najciekawszy zestaw zasad z krążących w Internecie opracowań. Szybko doszedłem jednak do wniosku, że żaden z "gotowców" w pełni mi się nie podoba, i że do każdego mam jakieś zastrzeżenia. 

Zacząłem przygotowywać kompilację najciekawszych fragmentów zasad na potrzeby klubowe, ale szybko przekształciło się to w pisanie właściwie od podstaw, w luźnym jedynie oparciu o znalezione w sieci zestawy zasad, oczywiście z obowiązkowym dodaniem typowo mordheimowej oprawy graficznej ;).

Jak to w praktyce wyszło? Zapraszam do ściągnięcia gotowych zasad poniżej, na razie w pierwszej wersji, raczej próbnej, choć zapewne już w najbliższy wtorek zasady te pójdą w ruch w nadchodzącej nowej kampanii:



1 komentarz:

  1. Po paru miesiącach od opublikowania "Zaawansowanych zasad kampanii" przedstawiam wnioski z ich przetestowania:

    http://hakostwo.blogspot.com/2012/11/mordheim-kampania-z-mapa-wnioski-z.html

    OdpowiedzUsuń