Gry z serii "One Page Rules", póki co głównie "Age of Fantasy Skirmish", od jakiegoś czasu pozostają w centrum mojego zainteresowania, jeżeli chodzi o rozgrywki z rodziną, czy ze znajomymi (przy czym tradycyjnie utrzymuję je w "okołowarhammerowej" konwencji.
W celu usprawnienia tych rozgrywek postanowiłem przygotować zestaw podstawowych znaczników dedykowanych do tej gry. Nie są one może obowiązkowe, ale zdecydowanie ułatwiają rozgrywkę i eliminują konieczność zapamiętywania m.in. kto w danej rundzie się już aktywował, kto jest zmęczony walką, a kto oszołomiony w wyniku otrzymanych ciosów.
Wykonałem je już dość dawno temu, w zeszłym roku, ale jakoś nie było okazji zaprezentować ich na blogu. Pora nadrobić tą zaległość.
Sięgnąłem do zestawu podstawowych pomocy do gry wydanego przez OPR, przy czym po namyśle wybrałem z niego wyłącznie cztery rodzaje znaczników, które miałyby oznaczać (licząc od lewej na zdjęciu poniżej:
- aktywację - 32 szt.,
- zmęczenie walką (fatigue) - 16 szt.,
- stan oszołomienia (shaken/pinned) - 16 szt.,
- dodatkowy znacznik uniwersalny - 16 szt..
Pozostałe znaczniki na chwilę obecną uznałem albo za przydające się bardzo rzadko, czy wręcz zbędne, albo po prostu mam inne plany co do ich wykonania (odnosi się to np. do znaczników liczby punktów życia).
Uwieczniłem nawet proces przygotowania znaczników - do obejrzenia w rozwinięciu wpisu.
1) Wydruk znaczników - tym razem na "tradycyjnej" drukarce FDM. Dla ułatwienia i w celu taśmowego ich przygotowania przykleiłem je "patafixem" do arkusza kartonowego.
2) Podkład czarny - z aerografu, jak zresztą większość kolejnych etapów malowania:
3) Podkład biały - mgiełka, czy też - jak to nazywają - "zenital":
4) Kolor srebrny:
5) Kolory poszczególnych znaczników - użyłem "washy", nakładanych również aerografem.
6) Srebny - przecierka suchym pędzlem:
7) Olejny efekt "streaking grime":
8) Wytarcie nadmiaru efektu olejnego z wystających powierzchni przy użyciu gąbeczki nasączonej terpentyną, a następnie psiknięcie całości lakierem - ot, i mamy efekt końcowy:
Co to byłaby za gra bez znaczników i innych dodatków? ;) Fajnie wyszły.
OdpowiedzUsuńDziękuję! Znaczników i pomników (a także beczek i skrzynek) nigdy za wiele!
Usuń